Monday, November 23, 2009

Ada apa dengan NTU??...best ke?...


Hari nih, me n friend pergi NTU singapore untuk melakukan satu lg proses fabrikasi di CR2..disebabkan kawan aku yg sepatotnye attached di CR2 g melancong ke China , jadi aku mntk tolong kawan aku punya kawan di NTU nih untuk buatkn utk aku....Name die Xizi. [memula tuh terbelit gak lidah nk sebot name die...kitorg pronounce gaye melayu...sume tk phm....memalukan jek...tp peduli hapa?...aku nye lidah..sukati la..]



Sampai lbh kurang kol 10..sebbaik Xizi tk sampai...tp tgu2..around kol 11, tk sampai gak lagi...dh mula risau...[ishh....minah nih terlupe ke ek...cmne nih....dh mula gabra tk tentu pasal...]



Alhamdulillah....akhirnya...berkat kitorg tunggu...sampai gak die....thanks to her sebab sanggup/sudi tolong kami...



Around 1130a.m dh ready nk masuk CR2..tetibe die cakap..orang yang booking kol 9, baru sampai....so better you have lunch first..we go in at 1p.m..So, ok....:)



Menu biasa di NTU adalah Mee rebus dan mee soto...bukan sebab mahal...tp....lu fikirla sendiri ek...[berdasarkan n3 yg lepas2...hikhikhik...]



Mase yang ditunggu tiba....aku n Xizi pon masuk nk load samples...tengok2..mamat tuh tk siap lg...[dlm hati bukan pk nk marah ke ape ke ngn mamat tuh, cume pk pakcik yg tolong kami hantar ke cni nnti lame die tunggu...huhu...maafkan kami pakcik...kami tk sengaja...]



Good news...nanti mamat tuh tolong 'load'kan samples aku and tolong pump down..n tolong deposit sekali...harharhar...bestnye....gumbira tk terkata....tkde la aku dok melangot jek dlm CR2...maybe die rase bersalah sbb amek mase kitorg kot...[kwn aku memberikan pendapat]



Mungkin nih hikmahnye....tkpe la bagi die siapkan keje die....die terlambat bangun kot...tkpe3...tk kesah....Insyaallah Allah akan bagi kelapangan kat kita pada menda lain plk....kite tk tau kan...Urusan ALLAH...:)



One of my friend said, kalau kita berbuat baik kat orang...orang akan buat baik kat kita dan Allah pon akan memberikan kita pahala atas kebaikan yang kita lakukan...So buatla baik banyak2 memandangkan dunia skrg nih mcm2 perkara dh jadi....[selamat beramal...]



Moral of the story;

1) Sentiasa berbuat baik ngan orang sekeliling..tk kesah la kawan, cikgu, lecturer, pakcik-pakcik tukang kebun, makcik2 cleaner..sume la...

2) Sentiasa mengamalkan sikap tolong menolong sesama kita....Insyaallah...akan ada habuannya...[aku pelik..orang kita nih kalo nk mntk tolong cket, susah btol...setakat yg aku jumpa la...tp tktau la yg len kan...]...




Apa yang aku tgk kat NTU nih, diorg saling tolong menolong ant satu ngn yg lain...walaupon tk kenal sgt...sikap nih yg aku kagum gilezzz....Xizi...!! U r the best!!...Thanks a lot...



Also to my friend yang buat attachment kat NTU nih...I Love U so much bebeh...dont get me wrong ok....kalo tkde die, sure keje aku asik terbengkalai jek...huhuhu...



Target skang, aku kene plan btol2 supaya process aku boleh siap sebelum bulan 12 melabuhkan tirai malamnya....aku nk grad beb...tkn nk dok bertapa kt UTM jek...tkde income....




Ganbatte Kudasai..Hanna-san...^_^

No comments: