Wednesday, October 28, 2009

25 YEaRs- PART ONE

Selalu pk apa yang aku dh buat sepanjang aku hidup selama 25 tahun nih...mula2 pk tuh rase cam tkde pape yg aku archive. but bile pk berpuluh kali...actually byk mende yang aku dh buat n aku lalui sepanjang aku hidup...tp tk byk sgt la...byk mane la nilai 25 tuh...baru suku abad..

aku still jobless coz still studying...so since aku start doing my masters in 2007 until now, lots of experiences & dugaan & mcm2 yang aku tkleh nk describe yang aku kaut...start masters, byk tempat aku jelajah..dari Perlis sampai Singapore aku menuntut ilmu...Alhamdulillah...byk mende aku blaja...

antara mende2 yang aku blaja:

1) dulu time degree, aku nyesal gile tk amek side course yg blh memantapkan diri aku yg lemah lembut nih..so skang rugi gile..huhu..tp tkpe..relax HaNna..ade hikmah disebaliknye..:)

2) COMMUNICATION SKILLS - mmg tersgtla penting..cmne nk berkomunikasi ngn client..lecturer2..rakan sebaya..foreigner(mmg berhabukla aku ckp english, wat malu jek tk reti)..

3) SABAR - lagi la penting...kalo tk saba..mmg aku dh quit masters nih...skng nih tgh tgu kepala otak nih nak explode..hopefully tkla...still under control..aku dpt blaja cmne menjadi penyabar tegar...project aku mmg byk gile cabaran n halangan..almaklumla wat master by research...mmg byk la obstacles...huhu...kalo tk berpk secara rasional mmg aku dh goal..serius!!

No comments: